Atari XL/XE Scene

 Strona informacyjna polskiej sceny Atari XL/XE

Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronę startową RSS PL EN

   Wyszukaj pliki   





więcej

          Menu          


>Newsy  
>Artykuły
>Zdjęcia ze zlotów  
>Gry online  
>Domeny  
>Linki  
>Bazar
>Reklama
>O nas  
>Kontakt  

Najnowsze pliki


>Forever 14
>SillyPack 2k12
>New Years Disc 2k13
>Silly Venture 2012 stuff (SpartaDos)
>Silly Venture 2012 stuff (MyDos)
>Snowman (DF7)
>Snowman (SQZ)
>Graph2Font 3.8.7.8
>Atari Interlace Studio 1.03

Najbliższe zloty


Forever 10 - 13-15 III 2009, Trencin< ? echo $txt_zlot_slowacja;? >
Grzybsoniada - 29-31 V 2009, Częstochowa< ? echo $txt_zlot_polska;? >

Reklama



Subskrypcja


zapisz się!

River Raid


Nazwa gry: River Raid
Rok produkcji: 1983
Autor: Carol Shaw
Firma:
Typ: zrcznociowa

Spis Treci:
  1. Opis gry
  2. Konfiguracja gry
  3. Uruchamianie
  4. Sterowanie
  5. Zasady:
  6. Elementy:
  7. Koniec gry
  8. Znane mi bdy wystpujce w grze
  9. Jak gra
  10. High Score
  11. Skd cign

Opis gry:

Hmm. Waciwie kady szanujcy si atarowiec gra w t gr (a jeeli nie to to powinien zagra).Gra jest jedn z typu tych, w ktrych trzeba zebra jak najwicej punktw, chocia wikszo graczy gra raczej na ilo przebytych plansz ni na ilo zdobytych punktw. Przynajmniej w tej grze. Latasz w niej biaym samolocikiem, scrollowanie planszy z gry na d, zabijasz innych uytkownikw rzeki ;), takich jak: inne samoloty, helikoptery, statki, balony. Odwiecznym pytaniem, ktre zadaj sobie atarowcy od wiekw brzmi: "Ile jest plansz w River Raid?". Pytaem si kilku osb i razem doszlimy do wniosku, e plansze generowane s wg jakiego algorytmu (ale nie losowo), i jest ich teoretycznie nieskoczenie wiele.

Konfiguracja:

Rozgrywk konfigurujemy klawiszami SELECT i OPTION. Oba klawisze maj podczas konfiguracji gry to samo znaczenie (czyli obojtne ktry naciskamy). Przeczamy nimi numer gry (od 1 do 8). Od numeru gry zaley plansza, od ktrej bdziemy zaczyna gre i ilo graczy uczestniczcych w grze. Oto ustawienia dla poszczeglnych gier:
Numer gryIlo graczyPlansza pocztkowa
1
1
1
2
2
1
3
1
5
4
2
5
5
1
20
6
2
20
7
1
50
8
2
50

Uruchamianie gry:

Gr uruchamiamy wciskajc przycisk START a nastpnie, lot zaczynamy poruszajc joystick'iem w dowoln stron, lub przyciskajc FIRE.

Sterowanie:

Sterowanie przebiega za pomoc joystick'a przyczonego do portu nr 1 dla gracza pierwszego i (jeeli wczamy tryb Two-Players) joystick'a przyczonego do portu nr 2 dla gracza drugiego. Za pomoc joystick'w poruszamy bialym samolotem u dou ekranu. Poruszajc joystickiem w gr przyspieszamy lot samolotu, w d - hamujemy, w lewo i w prawo - sterujemy samolotem, fire'rem strzelamy.

Zasady gry:

Oglne:

Wygra w grze raczej nie mona, ze wzgldu na ilo plansz.Mona tylko zalecie dalej ni inni. Samolotem naley lata pomidzy brzegami rzeki, czarne obramowanie brzegu rzeki (skarpa) zatrzymuje pociski ale samolocikowi nic nie robi, za uderzenie w brzeg (oznaczony kolorem zielonym) zabija. Gr zaczynamy z czteroma yciami.

Przeciwnicy:

Na rzece oprcz naszego samolotu wystpuj te przeszkadzajki w formie innych samolotw, helikopterw, statkw, balonw, czogw i mostw. Uderzenie w ktrkolwiek z nich koczy si fatalnie dla nas, ale tez fatalnie dla przeszkadzajki, w ktr uderzylimy. Zdarza si czasem przej plansz uderzajc w most ;), albo uderzy w przeszkadzajk i kiedy ju mylimy e to ju koniec gry, dostajemy dodatkowe ycie za zebrane punkty (uderzenie w przeszkadzajk niszczy j, za co dostajemy punkty). Dodatkowe ycie dostajemy za kade zebrane 10000 punktw (10000,2000,30000, itd.). Za zbijanie przeszkadzajek dostajemy odpowiedni ilo punktw, oczywicie zalen od rodzaju przeszkadzajki. Plansze liczone s w iloci mostw ktre rozbijemy. Poziom trudnoci w miar przechodzenia nastpnych plansz ronie.

Punktacja:

Oto punktacja zebrana w tabeli:

PrzeszkadzajkaNazwaIlo punktw
Statek
30
helicopter
60
balon
60
paliwo
80
samolot
100
helikopter strzelajcy
(pasiak) ;)
150
most
500
most z czogiem
750

Wydarzenia:

W tabeli zebraem te najwaniejsze "wydarzenia" wystpujce w grze:


Numer planszy
Wydarzenie
1
Plansza wybieralna, rozpoczcie gry. W tej planszy s tylko statki, helikoptery i paliwo (paliwo w duych ilociach). Przeciwnicy nie poruszaj si.
2
W tej planszy przeciwnicy zaczynaj si porusza.
3
Do listy przeciwnikw dochodzi balon.
5
Plansza wybieralna. Tutaj po raz pierwszy spotkamy nieprzyjacielski samolot.
7
Pojawiaj si na brzegu czogi strzelajce w rzek. Czogi na mostach zaczynaj strzela.
13
Pierwszy helikopter strzelajcy (pasiak).
20
Plansza wybieralna.
30
Od tej planszy zaczynaj si kopoty z paliwem. Trzeba si nauczy lata z pen prdkoci dla zmniejszenia zuycia paliwa.
50
Plansza wybieralna.

Elementy:

Przeciwnicy:

Statek
Do duy i atwy do zestrzelenia, ale sabo punktowany. Porusza si ze redni prdkoci. Pierwszy statek wystpuje w pierwszej planszy. Przez pewien czas nie porusza si. Poniej zaczyna si porusza od brzegu do brzegu (odbija si od brzegw).
Helikopter
Mniejszy od statku, czyli trudniejszy do trafienia, i lepiej przez to punktowany. Prdko rednia, taka jak statku. Pojawia si ju w pierwszej planszy. Zasady poruszania si tankie same jak statku.
Balon
Podobnej szerokoci co helikopter, punktowany jak helikopter, jednak jest od niego wolniejszy. Pojawia si od planszy trzeciej. Zasady poruszania si takie same jak statku.
Samolot przeciwnika
Prdko ma du, jest wski, przez co trudny do trafienia. Dobrze punktowany. Samolot ten moe wylatywa poza brzegi rzeki. Jeeli wyleci poza plansz, to pojawia si wtedy po drugiej jej stronie. Trzeba na niego bardzo uwaa.
Helikopter strzelajcy
(pasiak)
Pasiak rni si od zwykego helikoptera tylko tym, e potrafi strzela w stron, w ktr jest zwrcony. No i jeszcze tym, e jest duo lepiej punktowany.
Czog
Podjeda do rzeki i zaczyna w ni strzela. Same pociski nie s grone.Grone s kiedy wybuchn na powierzchni rzeki (biale plamy). Czogu nie mona zbi, przynajmniej tego, ktry podjeda do rzeki daleko od mostu. Te ktre jad drog mona zbi, rozbijajc most, na ktry wjad. Dostaje si wtedy dodatkowo 250 punktw.

Inne:

Biay samolot
Gwny bohater tej gry. Samolot, ktrym sterujemy.
Most
Oddziela kolejne plansze od siebie. Zbicie go, powoduje przejcie danej planszy. Jeeli zbijesz go wtedy, kiedy przejeda przez niego czog, dostajesz wicej punktw.
Paliwo
Stacje z paliwem, wana cz gry, bez paliwa nie zalecisz daleko. Mona te je zbija za punkty, ale tylko w pierwszych planszach. W nastpnych s coraz rzadsze i ju nie mona sobie na to pozwoli.

Dolny pasek:


Pasek informujcy o stanie gry i naszego podopiecznego (samolociku). W lewym grnym rogu jest napis "p1 180". Pokazuje on ilo zdobytych punktw przez player'a nr 1. Pod nim napis "GAME 1" informujcy o rodzaju gry. Rodzaje gry wypisaem wczeniej przy omawianiu konfiguracji gry. Na lewo od niego jest wskanik pokazujcy ilo paliwa, ktre nam zostao. "F" oznacza peny bak, a "E" - jestemy martwi :(. W prawym grnym rogu jest napis "hi 0". Pokazuje on najwiksz zdobyt ilo punktw w grze (taki High Score bez inicjaw). Najwiksze iloci punktw s przechowywane oddzielnie dla kadego rodzaju gry. Czasami w miejscu "hi" pokazuje si napis "p2". Jest to wtedy stan punktowy gracza drugiego. "Bridge 1" oznacza plansz w ktrej aktualnie jestemy (numer mostu ktry mamy przed sob). Zbicie mostu powoduje przejcie do nastpnej planszy. Rysunki samolocikw w prawym dolnym rogu pokazuj ilo y, ktre mamy jeszcze do dyspozycji.

Koniec gry:

Koniec gry nastpuje wtedy, kiedy stracimy wszystkie ycia. Jeeli bylimy do dobrzy to nasz wynik zostanie wpisany do rubryki "hi".

Znane mi bdy wystpujce w grze:

W grze tej nie zauwayem adnych bdw.

Jak gra:

Oto kilka wskazwek, ktore pomog ci gra w t gr:
  1. Na pocztek zacznij od planszy pierwszej. Gra jest do trudna wic nie prbuj si rzuca od razu na 50-t plansz.
  2. W pierwszych planszach le powoli i prbuj zestrzeliwa jak najwicej przeciwnikw, a take paliwa (pamitaj jednak eby tankowa), nachapiesz si wicej y i dziki temu bdziesz duej gra :).
  3. Naucz si szybko lata, w pniejszych planszach bdzie to konieczne.
  4. Uwaaj na samoloty. Potrafi si pokaza nie wiadomo skd i wlecie prosto w ciebie.
  5. wicz, wicz i jeszcze raz wicz.
Powodzenia :).

High Score:

Jeeli graes w t gr i uzyskaes du ilo punktw, przelij mi e-maila (przypominam: adept_zap@i.mine.nu ) ze swoim nickiem i screenem z tej gry, udowadniajcym ilo zdobytych punktw (wierz w dobr wol internautw i w ich czyste sumienie, poniewa nie mam niestety moliwoci sprawdzenia jaki jest prawdziwy rekord internauty, wic please, nie oszukujcie). Minimalny puap w tej grze to 30000 punktw.

Skd cign:

Plik wykonywalny XEX: RiverRaid.xex 8 KB
Obraz dysku ATR: brak -
Muzyka z gry SAP: brak -

Pozdrawiam
Adept Zap


Ehhh... nostalgia... pamietam jak z kumplem pogrywalismy...
arp, 2005-08-09 21:15:13, 195.116.254.2

pamiętam tą gierke ju? od czasów 'Rambo' czy Atari2600 - trochę gorsza grafa, ale GRYWALNOS? niesamowita; RiverRaid na Atari 65XE to ju? był cud - fajna grafika, miły dźwięk, no i GRYWALNOS?. Nadal się nią bawię ... i chyba nigdy mi się ni
Benji, 2006-01-06 11:40:05, 83.25.133.130

autor:

komentarz:

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Wpisy niecenzuralne, nie na temat będą usuwane, a ich autorzy mogą być pozbawiani możliwości dodawania komentarzy. Szczegółowy regulamin do wglądu w siedzibie redakcji. :)