Atari XL/XE Scene

 Strona informacyjna polskiej sceny Atari XL/XE

Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronÄ™ startowÄ… RSS PL EN

   Wyszukaj pliki   





więcej

          Menu          


>Newsy  
>Artykuły
>ZdjÄ™cia ze zlotów  
>Gry online  
>Domeny  
>Linki  
>Bazar
>Reklama
>O nas  
>Kontakt  

Najnowsze pliki


>Forever 14
>SillyPack 2k12
>New Years Disc 2k13
>Silly Venture 2012 stuff (SpartaDos)
>Silly Venture 2012 stuff (MyDos)
>Snowman (DF7)
>Snowman (SQZ)
>Graph2Font 3.8.7.8
>Atari Interlace Studio 1.03

Najbliższe zloty


Forever 10 - 13-15 III 2009, Trencin< ? echo $txt_zlot_slowacja;? >
Grzybsoniada - 29-31 V 2009, Częstochowa< ? echo $txt_zlot_polska;? >

Reklama



Subskrypcja


zapisz siÄ™!

Gremlins


Nazwa gry: Gremlins
Rok produkcji: ?
Autor: ?
Firma: ?
Typ: zrêczno¶ciowa

Spis Tre¶ci:

  1. Opis gry
  2. Konfiguracja gry
  3. Uruchamianie gry
  4. Sterowanie
  5. Zasady:
  6. Elementy
  7. Punktacja
  8. Koniec gry
  9. Znane mi b³êdy wystêpuj±ce w grze
  10. Jak graæ
  11. High Score
  12. Sk±d ¶ci±gn±æ


Opis gry:

Nastêpna gra zrobiona na podstawie znanego filmu. W grze tej kierujemy m³odym ch³opczykiem, a naszym zadaniem jest wybicie wszystkich gremlinów w pokoju za pomoc± ostrego miecza. Grafika w grze jest ³adna a muzyka ¶rednia, gra tylko podczas planszy tytu³owej i podczas przej¶cia do nastêpnego levelu.

Konfiguracja gry:

Grê konfigurujemy klawiszami Option, Select, klawiszem * (gwiazdka) i # (hash). Klawisze Option i * (gwiazdka) zmieniaj± ilo¶æ graczy. Mog± to byæ:
  • Demo - bohaterem steruje komputer.
  • 1 player - gra na jednego gracza.
  • 2 player - gra na dwóch graczy. Gracze kieruj± swoim bohaterem na zmianê, gdy gracz pierwszy traci ¿ycie, swoj± grê zaczyna gracz drugi, i tak na zmianê do wyczerpania siê ¿yæ.

Klawiszami Select i # (hash) zmieniamy pocz±tkow± planszê, od której chcemy rozpocz±æ zabawê. Mo¿na rozpoczynaæ od plansz: 1, 3, 6, 9, 12, 15, 19, 23.

Uruchamianie gry:

Grê uruchamiamy klawiszem Start lub przyciskiem Fire w joysticku.

Sterowanie:

Sterowanie bohaterem przebiega za pomoc± joysticka przy³aczonego do portu 1 dla gracza nr 1 i (je¿eli wybrali¶my grê dwuosobow±) joysticka przy³±czonego do portu 2 dla gracza nr 2. Gdy naci¶niemy przycisk Fire w joyu to nasz bohater uderza wtedy mieczem. Oprócz tego klawiszem Shift robimy zdjêcie aparatem fotograficznym. Grê mo¿na w ka¿dej chwili przerwaæ klawiszem Option lub Select. Klawiszem Spacebar (spacja) robimy pauzê w grze.

Zasady:

ogólne

Nasz bohater ma nocny tryb ¿ycia, ¶pi w dzieñ a w nocy ugania siê za niesfornymi gremlinami. Aby przej¶æ planszê nale¿y wybiæ wszystkie gremliny hasaj±ce po pokoju, a rozbiegane mogwai umie¶ciæ w klatce. Mo¿na te¿ poczekaæ na ¶wit, który nastaje zawsze o godzinie 6:00. ¦wiat³o s³oneczne zabija gremliny.

ekwipunek bohatera

W sk³ad ekwipunku ka¿dego gremlin-killera powiniem wchodziæ:
  • Miecz - dwurêczny, ostry miecz o d³ugim ostrzu. Musi byæ lekki ¿eby bieganie po pokoju nie by³o mêcz±ce, a zarazem musi byæ bardzo ostry, aby mo¿na by³o z ³atwosci± ¶cinaæ g³owy i wypruwaæ flaki gremlinom. Uruchamiany przyciskiem Fire w joyu.
  • Plecak - przydatny do przechowywania Mogwai, czyli ma³ych stworków, które nie s± gro¼ne dla bohatera, ale przez nie jest to ca³e zamieszanie. Niestety nasz bohater posiada jedynie ma³y plecak w którym mie¶ci siê tylko jeden Mogwai.
  • Aparat fotograficzny - koniecznie z fleszem. Uruchamiany za pomoc± klawisza Shift. Sztuczne ¶wiat³o flesza powoduje o¶lepienie Gremlinów i Mogwai, przez co przez chwilê nie poruszaj± siê. Aparat nale¿y stosowaæ rozwa¿nie poniewa¿ model, który posiada nasz bohater, ma niestety bardzo ograniczon± dlugo¶æ filmu (max. 5 klatek :p, widaæ bohater jest biednym studentem i nie by³o go staæ na lepszy model). Aparat ten ma te¿ blokadê, dziêki której nie mo¿na pstrykaæ zdjêæ kiedy siê klisza skoñczy.

Oprócz tego ka¿dy gremlin-killer powinien mieæ dobry refleks i umiejêtno¶æ unikania mocnych szczêk gremlinów.

mogwai

Mogwai s± to ma³e, milu¶kie futrzaki, które nie robi± bohaterowi najmniejszej krzywdy. Je¿eli znajduj± siê jakie¶ mogwai na planszy, dostêpna jest wtedy tak¿e klatka. nale¿y zebraæ wszystkie mogwai i w³o¿yæ je w³a¶nie do tej klatki. Niestety w naszym plecaku mie¶ci siê tylko jeden mogwai, wiêc trzeba trochê pobiegaæ zanim siê je wszystkie wy³apie. Na górze ekranu widaæ zawarto¶æ naszego plecaka. Mo¿e byæ on pusty, lub je¿eli jest w nim mogwai to widaæ w tym plecaku jego prze¶liczn± mordkê. Je¿eli mogwai wejdzie przypadkiem do wody, rozmnarza siê. Z jednego mogwai powstaj± dwa. Jedzenie, jakiegokolwiek typu, zjedzone przez mogwai, powoduje ¿e ten mi³y futrzak zamienia siê w mniej ju¿ mi³ego gremlina. Je¿eli wejdziemy w mogwai, który siê jeszcze nie do koñca przetransformowa³ w gremlina, to go zabijamy. Po za tym mogwai maj± mo¿liwo¶æ uruchamiania telewizora i garnka z pra¿on± kukurydz±.

gremlin

Mniej mi³e ni¿ mogwai. Je¿eli wyci±gniesz do nich rêkê to mo¿esz j± nieopatrznie straciæ. ¯ar³oczne jak piranie gremliny, gdy siê za bardzo zbli¿± do bohatera, objadaj± go do czystych ko¶ci w niesamowicie szybkim tempie. Najlepsz± odleg³o¶ci± pomiêdzy gremlinem a bohaterem jest taka odleg³o¶æ, przy której nie mo¿e on bohaterowi zrobiæ krzywdy, a znajduje siê w zasiêgu jego miecza. Wystarczy nacisn±æ Fire, a za dnia, kiedy ty ju¿ bêdziesz sobie smacznie spa³, reszta rodzinki bêdzie zbieraæ walaj±ce siê po ca³ym pokoju szcz±tki pechowego gremlina. Na szczê¶cie dla mogwai, gremliny nie gustuj± w ich miêsie. Gremliny maj± mo¿liwo¶æ w³±czania telewizora, garnka z pra¿on± kukurydz± i lubi± te¿ buszowaæ po lodówce. Mog± te¿ otwieraæ klatkê, w której przechowujesz z³apane mogwai. Nie pozwól im na to!

czas

Na dole ekranu znajduje siê zegar pokazuj±cy aktualn± godzinê. Up³yw czasu w grze jest przy¶pieszony 60 razy (jedna minuta czasu gry jest równa jednej sekundzie czasu rzeczywistego). O godzinie 6:00 nastaje ¶wit, a ¶wiat³o dzienne zabija gremliny. Przechodzisz wtedy do nastêpnej planszy.

¿ycia

Grê zaczynamy z trzema ¿yciami. Ilo¶æ ¿yæ jest pokazywana na górze ekranu. Dodatkowe ¿ycie dostajemy za ka¿de zdobyte 10000 punktów (czyli 10000, 20000, 30000, itd.).

aparat fotograficzny

Grê zaczynamy z trzema "pstrykniêciami" aparatem. Ilo¶æ pstrykniêæ jest pokazywana na dole ekranu w postaci gwiazdek. Dodatkowe pstryknia dostajemy za ka¿de zdobyte 10000 punktów (czyli 10000, 20000, 30000, itd.). Zdjêcia pstrykamy klawiszem Shift. Flesh aparatu o¶lepia na chwilkê gremliny i mogwai (przestaj± siê one poruszaæ przez pewien czas).

Elementy:

paski informacyjne

Górny pasek informacyjny:


Pasek ten jest podzielony na dwie czê¶ci, lew± dla pierwszego gracza i praw± dla gracza drugiego. Prawa czê¶æ jest dostêpna tylko w trybie gry dla dwóch graczy. Pasek pokazuje ilo¶æ ¿yæ dla danego gracza w postaci bia³ych ludzików, ilo¶æ punktów zgromadzonych przez danego gracza, a tak¿e stan plecaka gracza, który w³a¶nie gra.

Plecak pusty
Plecak pe³ny, z mogwai w ¶rodku

Dolny pasek informacyjny:


Pasek ten te¿ jest podzielony na dwie czê¶ci, lew± dla pierwszego gracza i praw± dla gracza drugiego. Prawa czê¶æ jest dostêpna tylko w trybie gry dla dwóch graczy. Pasek pokazuje d³ugo¶æ kliszy w aparacie w postaci gwiazdek dla danego gracza. Jest tu te¿ zegar wskazuj±cy aktualn± godzinê.

¿ywe istoty

Gremlin-killer, którym sterujemy
Mogwai, sprawcy ca³ego zamieszania
Gremliny, nie pozwól siê zje¶æ

A oto co pozostaje po tobie, jak nie bêdziesz wystarczaj±co dobrym gremlin-killerem

wyposa¿enie pokoju

Klatka na mogwai. Zbieraj je i przechowuj w tej klatce. Liczba przy rysunku mogwai oznacza ilo¶æ mogwai w klatce. Uwa¿aj, bo gremliny potrafi± otworzyæ klatkê i mogwai mog± ucieæ.
Lodówka, co jaki¶ czas siê otwiera i wylatuje z niej kostka lodu, która siê powoli roztapia tworz±c ka³u¿ê. Gremlin, który podejdzie do lodówki, zaczyna wyrzucaæ z niej jedzenie.
Telewizor, gremliny i mogwai bardzo lubi± ogl±daæ telewizjê. Telewizor w³±cza siê gdy podejd± do niego gremlin, mogwai lub bohater. W³±czony telewizor powoduje, ¿e bêd±ce w jego pobli¿u mogwai i gremliny przestaj± siê poruszaæ.
Elektryczny garnek z pra¿on± kukurydz±. W³±czany jest przez gremliny i mogwai. Nasz bohater potrafi go wy³±czyæ. Garnek ten produkuje pra¿on± kukurydzê w zawrotnym tempie i rozrzuca j± po ca³ym pokoju.
Murek. Bohater, gremliny i mogwai nie potrafi± przez niego przej¶æ, ale mo¿na przez niego siekaæ bezkarnie mieczem gremliny.

jedzenie

Jedzenie wszelkiej ma¶ci. Mogwai, które je zjedz± zamieniaj± siê w gremliny. Gremliny i bohater mog± je¶æ jedzenie bez wiêkszych skutków. Jedzenie to jest wyrzucane przez gremlina stoj±cego przy lodówce.
Pra¿ona kukurydza wyrzucana przez w³±czony garnek. Zamienia mogwai w gremliny. Bardzo niebezpieczna poniewa¿ wyrzucana jest w bardzo du¿ej ilo¶ci. Bohater i gremliny mog± j± zjadaæ bez wiêkszych skutków.
Lód, wyrzucany z lodówki, kiedy nie stoi przy niej gremlin. Lód po jakim¶ czasie siê roztapia tworz±c ka³u¿ê.
Ka³u¿a. Gremlin lub mogwai, który w ni± wejdzie, rozmna¿a siê (powstaj± dwa gremliny lub mogwai). Ka³u¿a musi byæ wystarczaj±co du¿a, ¿eby gremliny i mogwai mog³y siê w niej rozmno¿yæ.

Punktacja:

Podczas gry:
  • 100 pkt za zabicie gremlina
  • 7 pkt za zebranie jakiegokolwiek jedzenia
Po zakoñczeniu planszy:
  • 9 pkt za ka¿d± minutê do 6:00 (czyli je¿eli przeszed³e¶ planszê o 5:40 to zosta³o do 6:00 dwadzie¶cia minut, czyli 20x9=180 pkt. Dostajesz 180 pkt za przej¶cie planszy o 5:40)
  • 100 pkt za pierwszego mogwai w klatce +50 pkt za ka¿dego nastêpnego (czyli je¿eli masz w klatce trzy mogwai to za pierwszego dostajesz 100 pkt, za drugiego 150 pkt, za trzeciego 200 pkt, czyli razem za trzy mogwai dostajesz 100+150+200=450 pkt)

Koniec gry:

Gra siê koñczy gdy stracimy wszystkie ¿ycia. W grze nie ma highscore.

Znane mi b³êdy wystêpuj±ce w grze:

Nie zauwa¿y³em ¿adnych b³êdów wystêpuj±cych w tej grze. Mo¿e jedynie w demie ai komputera jest bardzo ma³e. No i przy wiêkszej ilo¶ci elementów na planszy gra trochê spowalnia. Co ciekawe, nie zostaje spowolniony ruch bohatera, tylko wszystkich innych elementów na planszy.

Jak graæ:

Trzeba trochê poæwiczyæ ¿eby dobrze graæ, ale gra ogólnie rzecz bior±c nie jest trudna. Nale¿y te¿ w pierwszej kolejno¶ci zabijaæ gremliny znajduj±ce siê blisko lodówki i garnka. Za z³apane mogwai jest wiêcej punktów ni¿ za zabite gremliny, wiêc nie dopuszczaj do zbierania jedzenia przez mogwai i do ich ucieczek z klatki. Op³aca siê te¿ w³±czaæ telewizor i zwabiaæ gremliny w jego pobli¿e.

High Score:

Je¿eli gra³es w t± grê i uzyska³es du¿± ilo¶æ punktów, prze¶lij mi e-maila ze swoim nickiem i screenem z tej gry, udowadniaj±cym ilo¶æ zdobytych punktów (wierzê w dobr± wolê internautów i w ich czyste sumienie, poniewa¿ nie mam niestety mo¿liwo¶ci sprawdzenia jaki jest prawdziwy rekord internauty, wiêc please, nie oszukujcie). Minimalny pu³ap w tej grze to 30000 punktów.

Sk±d ¶ci±gn±æ:

Plik wykonywalny XEX: Gremlins.xex 22 KB
Obraz dysku ATR: brak -
Muzyka z gry SAP: brak -

Pozdrawiam
Adept Zap


autor:

komentarz:

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Wpisy niecenzuralne, nie na temat będą usuwane, a ich autorzy mogą być pozbawiani możliwości dodawania komentarzy. Szczegółowy regulamin do wglądu w siedzibie redakcji. :)